Medlemsundersökning Players 1st.
Sammanställning Players 1st. 2025
Medlemsundersökning skickas ut till alla klubbens medlemmar som har fyllt 19 år och äldre, via den kan du som medlem tycka till om klubben i sin helhet, vad fungerar bra och vad kan bli bättre. Vi har sammanställt årets resultat, se bifogad PDF längst ner.
Här är några nyckelpunkter från medlemmarnas kommentarer om Hammarö Golfklubb:
• Träningsmöjligheter: Banans övningsområde får mycket kritik då det inte varit möjligt att nyttja under 2025.
• Kioskens kvalitet: Kiosken efter 9-hål får kritik för dåligt utbud och bristande service.
• Speltempo och banunderhåll: Det finns en önskan om att förbättra speltempot och att medlemmarna ska ta större ansvar för att hålla banan i gott skick, inklusive att laga nedslagsmärken och plocka upp skräp.
• Banan: Banan får många fina recensioner. Hela banan håller en hög finish/standard, särskilt greener och fairways har varit i mycket gott skick hela året. Banan upplevs också som lagom utmanande och på så vis rolig att spela.
• Restaurang: De nya krögarna får även dom fina betyg och har varit ett lyft för klubben. Dock efterfrågas en mer varierad meny samt en utökning av öppettiderna.
• Social gemenskap: Hammarö Golfklubb är en plats där man tycker om att vara. Det bjuds, i viss mån, in till socialt umgänge, vilket uppskattas, men samtidigt ser man utvecklingspotential i att erbjuda fler möjligheter till samvaro innan och efter golfspelandet.
Våra fokusområden utifrån Players 1s medlemsundersökning är:
- Ambassadörspoäng är ett mått på medlemmarnas nöjdhet
- Banan
- Service och upplevelse
- Pro träningsverksamhet/träningsområden
Kommentar: Klubbens ledning/styrelse har gått igenom undersökningen, vissa synpunkter har redan åtgärdats och vissa kommer vi jobba vidare med. Kioskverksamheten kommer bedrivas med hjälp av varuautomat för att förbättra utbudet och minska svinnet. Träningsområdet, som varit stängt pga renovering under hela 2025, kommer färdigställas och öppnas under våren 2026. Med detta sagt är vi redan igång och arbetar aktivt med våra två stora förbättringsområden som framkommer med hjälp av undersökningen.