Dam

Tisdagstävlingar, trivselkvällar och annat kul. Damkommittén bjuder in till mycket roligt under golfåret.
Varmt välkommen i gemenskapen!

Välkommen till damernas upptaktsmöte som blir startskottet för säsongen 2024!

Tisdag 16 april kl. 18.30
Plats: restaurangen på golfklubben

Vi kommer att berätta om tävlingsupplägget med tisdagstävlingar, damcup och annat som planeras för årets säsong.
Några trevliga nyheter kommer också att presenteras.

Det bjuds på kaffe/te och macka.

Du anmäler dig till mötet på "Min Golf" klicka här, senast tisdag 16 april kl. 9.00.

Vi ser fram emot att träffa dig för en härlig golfsäsong 2024!

Damkommittén
Pia Andersson, Helena Bäckström, Maritha Christensen, Susanne Lindell & Karin Törnkvist.

Damcupen 2024

Nu kommer inbjudan till årets Damcup. Vi kommer även att informera om detta på upptaktsmötet.

Inbjudan Damcupen 2024

Damcupen är en 2-mannatävling som sträcker sig över hela sommaren och du tävlar med samma partner hela tiden.
Det är matchspel som gäller och man kan vinna, förlora eller dela en match.
Vill du läsa mer om matchspel, gå in på:

Tävlingen (randa.org)

Avslutningstävlingen 10 september 2023

Det blev en strålande dag när vi hade vår avslutningstävling och prisutdelning. Vi var 30 damer som kom till spel som började med lite mulet väder men avslutades i strålande solsken!
A-klassen spelades som slagtävling. Segrare där blev Ann-Charlotte Eriksson på 68 slag netto,
strax efter kom Stana Bengtsson på 69 slag och Lotta Hjort på 71 slag.
B-klassen spelades med poängbogey och där segrade Eva Rosvall på hela 40 poäng. Tvåa blev Marita Jansson, 39 poäng och sedan Berit Sundgren-Grinups på 36 poäng. Väldigt bra scorer här.

Stana vann bruttotävlingen på 84 slag, ett mycket bra resultat. Hon belönades med vandringspokalen som nu får pryda hennes bokhylla i 1 år.

Damcupen 2023

Segrare i Damcupen 2023 blev Stana Bengtsson och Eva Rosvall efter en mycket jämn final mot Lotta Hjort och Lena Lindeman. Den avgjordes inte förrän efter 19 hål.
Jättekul att alla matcher i år blev spelade. Vi ser redan fram emot nästa års cup.

Tack!
Vi vill passa på att tacka våra sponsorer för denna tävling som möjliggjorde vårt stora prisbord.

Vi i Damkommittén tackar för detta år och hoppas att vi ses till våren igen, Helena, Maritha, Susanne, Pia och Karin.

Bilder från starten vid avslutningstävlingen:

Damkommittén 2023 består av:
Pia Andersson, Maritha Christensen, Karin Törnkvist, Helena Bäckström, Susanne Lindell