Herr

Nu blir det grönare och grönare !!  Banan har tagit sig riktigt bra efter en stökig vinter/vår.  Tack alla duktiga banarbetare för ert jobb !!

Säsongen 2024 innehåller 15 st herrgolfar med start 15 maj med uppehåll v 28 och v 30.

Shoot-Outen som kanske avgör säsongens tävling går av stapeln onsdagen den 11 september.

Säsongsavslutningen sker som vanligt med Herrmasters lördagen den 21 september.

I år har vi bortamatch i Top Flit Cup mot Bryngfjorden där de 12 flitigaste herrgolfarna gör upp i matchspel. Detta sker söndagen den 15 september. I fjol vann vi med 14,5 - 9,5 efter 4 års raka förluster.

Herrgolf

E-postutskick till alla herrar, utskickat 4 april 2024

Lathund För Deltagande I Herrgolfen HÖGK

240718

Blött, blött, blött............. Trots uselt väder ställde totalt 55 tappra själar upp. Imponerande !! I A-klassen vann        Anders Söderlind på otroliga 67 slag, två slag före tvåan Morgan Aronsson. I B-klassen segrade Jan Carlsson på 71 slag, ett slag före Kjell Pettersson.

I tabellen ryckte Per-Anders Andersson ifrån och leder nu på 38 poäng, två poäng före nya tvåan Morgan Aronsson. Fortfarande väldigt tätt runt 25-strecket som avgör vilka som får göra upp i Shot-Outen.

Vinnaren varje onsdag på herrgolfen vinner även en pizza och öl på Good-Guys i inre hamn i Karlstad. Pollet kan hämtas i receptionen på klubben.

Nu tar vi ledigt från Herrgolfen nästa vecka, men återkommer 31 juli med spel från tee 57.

Resultat A Klass T.O.M 240717

Resultat B Klass T.O.M 240717

Ställning Årets Herrgolfare 2024

240708

Grabbcupen

Regerande mästarna Göran Kronström / Raymond Westin Eld imponerar och vann grundomgången. Dom 8 första lagen går direkt till åttondelsfinal, och lag 9 - 24 spelar nu sextondelsfinal. Spelform Greensome. Sista speldag 28 juli.

Information Grabbcupen 2024

Resultat Grabbcupen Spelomgång 1 2024

Resultat Grabbcupen Spelomgång 2 2024

Resultat Grabbcupen Spelomgång 3 2024

Resultat Grabbcupen Spelomgång 4 2024

Sluttabell Grundomgång Grabbcupen 2024

Slutspel Grabbcupen 2024

Kontaktlista Grabbcupen 2024

Regler Greensome

Resultat Grabbcupen 2023

Efter en rafflande final stod till slut laget Göran Kronström / Raymond Westin Eld som vinnare i fjolårets Grabbcup.
Med en delning på hål 18 blev resultatet 1/0. Så ska en cup avgöras !! På hål 18 !! STORT GRATTIS !!

Från vänster: Göran Kronström, Raymond Westin Eld, Joakim Hellblad, Michael Axelsson

Grabbcupen 2024 har samlat totalt 40 lag. Imponerande !! Slutspelet har nu inletts med sextondelsfinaler.     Spelform Greensome. Sista speldag 28 juli.