Erbjudande från Knistad Herrgård

Publicerat: 2023-04-06 - 11:33

Du får 20% rabatt när du bokar ett golfpaket hos oss i vår.

Till dig som är medlem i vår vän-klubb, alla medlemmar i Hammarö Golfklubb vill vi ge möjligheten att få ”testa på” Knistad Herrgård.
Erbjudandet är begränsat och gäller boendeperioden 6 april - 31 maj

Boka genom att klicka här

Skratt, leenden & high-fives!

Äntligen är det dags för golfsäsongen 2023 & den 14 april öppnar vi banan för säsongen!

Det är alltid en lång väntan på golfsäsongen, men i år har den varit extra lång tycker vi.
Hela förra året lade vi ner ett stort arbetade med att ta reda på vad våra gäster tyckte om vår golfanläggning och vad vi kunde förbättra. Utifrån det arbetet har vi tagit fram en ambitiös lista med över 100 punkter som skall förbättra din spelupplevelse på banan.
Utvärdering visade sig att vi faktiskt är rankande som Sveriges bästa anläggning när det gäller mat och service. Då bestämde vi oss för att vi skall bli det på golfbanan också.
Vi har sett över allt från skyltning, nya toaletter, rensa ur i trädridåer, mellan hål, förbättra utbudet i kiosken och så vidare.

Självklart har vi också lagt ett stort fokus på skötseln och skötselprogram för banan. Vi har gjort en större investering där vi är en av de första golfanläggningarna i Sverige som köpt in sex stycken Husqvarna gräsrobotar som klipper all ruff. Det gör att vi kan frigöra 40 timmar i veckan på ruffklippning och i stället kan koncentrera oss på att förbättra andra detaljer kring banan.
Men det kanske absolut viktigaste är att vi minskar koldioxidavtrycket med upp till 83%!

Positionen med att vara bäst i Sverige på mat och service vill vi såklart bibehålla och trots att vi är i topp, så kommer vi öka och utveckla vår service till våra gäster.
Under helgerna kommer det alltid att finna starters som tar hand om gästerna, vi utökar utbudet på tilltugg emellan lunch och middag och det redan uppskattade utbudet i Halfway house ”Hönshuset”, är ännu bättre.

Vår 18-hålsbanan ligger i ett naturskönt läge, mitt ute i det västgötska slättlandskapet. Det finns gott om tillfällen att både lyckas och utmanas vid våra kluriga bunkrar, retsamt placerade vattenhinder och öppna greener.
På Knistad Herrgårds golfbana lägger du upp din runda precis hur du vill. Slå en mulligan på första tee, kanske ytterligare en på hål 12? Spela endast nio hål, med en cigarr i munnen, och därefter gotta dig i herrgårdens restaurang – på Knistad Herrgård gör man lite som man känner, så länge du har en trevlig stund.
Men det är också fritt fram att spela en helt vanlig golfrunda över en klassisk poängbogey, på en av Sverige bästa golf resorts, vad gäller mat och service.

Centrerat golfanläggningen ligger den ståtliga herrgården med anor från 1300-talet. Herrgården har totalt 160 bäddar, fördelade på 79 rum, däribland tre sviter och den lyxiga golfsviten precis intill rangen. Hos oss bor du alltid på banan och allt du behöver finns på gångavstånd.